X
تبلیغات
بازاریابی بیمه

بازاریابی بیمه
 
آموزش بازاریابی بیمه، تکنیکها ومهارتهای فروش بیمه

"بازاریابی تلفنی"

تنها ابزار فروشنده در بازاریابی تلفنی ،صدای او است.اما درملاقات حضوری بازاریاب علاوه بر صدا از سایر ابزارها و داراییها نظیر سیما ،زبان بدن ،کاتالوگ ،لوح فشرده تبلیغاتی و....بهرمند است.لذابايد بپذیریم که بازاریابی تلفنی بسیار دشوار تر از بازاریابی حضوری است.نمايندگان يابازاريابان بيمه با مشتريان شركت خود تماس گرفته آنهارااز خدمات بيمه آگاه وابهامات رابراي مشتريان خود برطرف مي كنند.درواقع صحبتهاوتماسهاي مكررفروشندگان است كه اشتياق خريدرادر مصرف كنندگان ايجاد مي كنند.

اگراين ارتباطات به درستي انجام گيردفرايند فروش خدماتبيمه به وقوع خواهد پيوست واين همان نتيجه اي است كه شركت بيمه بدنبال كسب آن است.

مزایای بازاریابی تلفنی

به طور متوسط هزینه یک تماس تلفنی یک درصد هزینه تماس حضوری است.اگر فردی را که در جستجوی او هستید در دفتر کارش نباید ،در واقع یک ساعت از وقت خود را از دست داده اید اما این زمان در بازاریابی تلفنی فقط 15ثانیه است.

در بازاریابی تلفنی ضروری است فهرست مشتریان و بانک اطلاعاتی آنان تهیه شود چنین فهرستی سرعت عملیات را افزایش می دهد.بازاریابی تلفنی ابزار مناسبی است نه فقط برای فروش بلکه برای تبلیغات یادآوری کننده تا مشتریان همواره به یاد ما باشند. افزايش فروش و رضايت مشتري ( گرفته نشدن وقت او در ملاقات حضوري) از ساير مزاياي اين روش است.بافروش تلفني مي‌توان فعاليت‌هاي بازار‌يابي را به نحو سود‌آوري افزايش داد.واضح است كه موفقيت در فروش مستلزم آن است كه مشتري ما را به خاطر بسپارد. ملاقات‌هاي مستقيم هزينه زيادي را طلب مي‌كند در حالي كه تلفن تماس‌هاي بيشتري را ميسر مي‌سازدحتي وقتي كه همه چيز به خوبي پيش مي‌رود، فروش تلفني به معرفي كوتاه و فشرده‌اي نياز دارد. علت اين امر آن است كه مردم فرصت ندارند همه كار‌هاي خود را رها كرده، به مدت طولاني به حرف‌هاي شما گوش بدهند، اگر مي‌خواهيد تلفن شما موفقيت‌آميز باشد و ظرف چند دقيقه آن را به اتمام برسانيد بايد بتوانيد ارتباط خوب و موثري برقرار سازيد.

عوامل موثر در تماس تلفني

با آمادگي كامل عمل كنيد آن طور كه طرف نيز متوجه آمادگي شما بشود.رفتار دوستانه‌اي داشته باشيدبا قصد معامله، مكالمه را شروع كنيد و با همين هدف نيز آن را به انجام برسانيد.جزييات اجرايي كار را متذكر شويد ومكالمه را به نحو مناسب به پايان برسانيد.

هنگام مکالمه تلفنی آنچه می گوئید، نحوه گفتن و لحن صدایتان، در ایجاد اولین برداشت از شما بسیار اهمیت دارد ،وقتی با تلفن صحبت می کنید، واضح حرف بزنید، اما صدایتان را بلند نکنید.صحیح آن است که همواره در صحبت های تلفنی با گفتن نام و نام شرکت یا نمايندگي خود را معرفی کنید، سپس اطلاع دهید که قصدتان صحبت با چه کسی است،این کار باعث صرفه جوئی در وقت می شود.در زمانی تماس تلفنی برقرار کنید که برای هر دوی شما مناسب باشد، نه زمانی که یکی از شما عجله دارد. یا در حال ترک کردن محل کارش است. در صورت قطع تماس تلفنی، باید تحت هر شرایطی شده، بلافاصله مجددا تماس بگیریدپیامی که روی پیغامگیر تلفن ضبط می کنید باید مشخص و مختصر باشد.به محض امکان، به تلفن هایی که به شما شده جواب بدهید.اگر شما به کسی تلفن کردید و پیغامگیر تلفن به شما جواب داده نام کامل ، علت تماس و مناسب ترین زمان برقراری تماس  با خودتان و شماره تماس با خودتان را واضح و کامل بیان کنید. مسلماً بعضي اوقات با مقاومتهايي رو به رو خواهيد شد در اين صورت كار شما اين خواهد بود كه مخالفت‌ها را در جهت دلخواه هدايت كنيد و يا آن را ناديده بگيريد و مكالمه را به مسيراصلي خود كه همانا تعيين وقت ملاقات است باز گردانيد. مشتریابی از طریق تلفن را بهبود ببخشید.به دو طریق می توانید مشتری یابی از طریق تلفن را بهتر کنید یکی اینکه به هنگام برقراری مکالمه تلفنی از جای خود بلند شوید .وقتی بلند می شوید تمامی مراکز انرژی بدن خود را همخوان و هم ردیف می کنید.لحن صدای بهتری پیدا می کنید.با اعتماد به نفس بیشتری حرف می زنید انرژی بیشتری پیدا می کنید اقتدارتان افزایش می یابد و مشتری بیشتر حرفتان را باورمی کند.دومین کاری که می توانید بکنید این است که تبسمی برلبان خود بکارید.جالب این جاست که مشتری درسمت دیگر ارتباط تلفنی می تواند این تبسم را احساس کند.به همین شکل اگر تبسمی بر لبان خود نداشته باشید و یا از آن بدتر اخم کنید مشتری متوجه حالت شما می شود.بسیاری از فروشندگان آیینه ای روی میز خود دارند و به هنگام صحبت تلفنی در ایینه نگاه می کنند و به خود لبخند می زنند .وقتی ایستادن و لبخند زدن را با هم ترکیب می کنید انرژی و صمیمیت بیشتری را به نمایش می گذارید.


نوشته شده در تاريخ یکشنبه چهاردهم اسفند 1390 توسط محمد علی بخشی زاده
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی : پیچک